کد مطلب: 170614
رهبر انقلاب در ديدار اعضاي ستادهاي کنگره شهداي استانهاي کهگيلويه وبويراحمد و خراسان شمالي:
امروز نگاهباني از يادِ شهداء يک وظيفه است/هدف دشمن دورکردن مردم از عرصه جهاد ومقاومت است
تاریخ انتشار : 1395/07/11
نمایش : 1168
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند:هدف از جنگ نرم و پنهان دشمن، دور کردن مردم از عرصه جهاد و مقاومت ، بي اعتناکردن آنها به آرمانها و تصرف فضاي فکري و روحي کشور است.












 


به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار، هدف از جنگ نرم و پنهان دشمن را «دور کردن مردم از عرصه‌ي جهاد و مقاومت، بي‌اعتنا کردن آنها به آرمانها و تصرف فضاي فکري و روحي کشور» دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ايران با مقاومت و ايستادگي خود، قدرتهاي جهاني را در بسياري از اهدافشان ناکام کرده و سلطه‌گران با ابزارهاي فراوان، تبليغات هنگفت و گويندگان سخن به مزد و همچنين فشارهاي اقتصادي، سياسي و امنيتي، در تلاش براي مأيوس و از صحنه خارج کردنِ ملت هستند.

رهبر انقلاب اسلامي، ترويج ياد و نام شهيدان را يکي از عوامل مهم در مقابله با اين برنامه دشمن و حفظ مقاومت توأم با شوق و طروات در ملت خواندند و افزودند: امروز نگاهباني يادِ شهداء يک وظيفه است.

رهبر انقلاب سپس در بيان راههاي زنده نگه داشتن ياد و راه شهيدان خاطرنشان کردند: يکي از کارهاي مهم، «تبيين روحيات و سبک زندگي شهيدان و سابقه و پشتوانه فکري آنان» است تا معلوم شود شهيدي که مخاطب، از شنيدن فداکاريهاي او به هيجان مي‌آيد، در قبال مسائل حساسي همچون اسراف،  تعرّض و تجاوز به بيت المال و اشرافي‌گري چگونه عمل مي‌کرده است؟

رهبر انقلاب اسلامي، شهيدان را «قله‌هاي اخلاق اسلامي» و «الگوهايي براي نسل جوان» دانستند و گفتند: هنرمندان براي نشان دادن سيماي نوراني شهيدان به جوانان، بايد به ميدان بيايند و با استفاده از شيوه‌هاي مختلف به‌ويژه هنر نگارش و توليد کتابهاي کوتاه و خواندني، واقعيتهاي زندگي شهيدان را بدون اغراق و با قلم زيبا و شيوا بيان کنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر ضرورت تبيين ابعاد مهم و تشريح نشده جنگ تحميلي، افزودند: دفاع مقدس جنگي بين‌المللي عليه اسلام و حاکميت اسلام، و عليه امام بزرگوار بود و يک جبهه و عقبه‌ي گسترده، صدامِ بعثيِ بدبخت و بي‌عقل را پشتيباني مي‌کرد، بنابراين جوان امروز بايد بداند کساني که توانستند کشور را از چنين بليّه‌اي نجات دهند، که بودند و چگونه زندگي مي‌کردند.

 لزوم تبيين اهداف و آرمانهاي بلند شهيدان، نکته ديگري بود که رهبر انقلاب اسلامي در بحث «چگونه زنده نگه داشتن ياد شهيدان» به آن اشاره و خاطرنشان کردند: برخي سعي مي‌کنند آرمانهاي والاي شهيدان را پنهان کنند و دفاع مقدس را در سطح جنگهاي معمول دنيا و آرمان آن را در حدّ عقب راندن دشمن متجاوز تقليل دهند.

ايشان، با ردّ اين نگاه سطحي به دفاع مقدس، آرمانِ شهيدان را «خداوند، اسلام، حکومت اسلامي، اسلام انقلابي و احکام ديني مهمي همچون حجاب» برشمردند و گفتند: اين آرمانها در وصيت‌نامه‌هاي شهيدان آشکارا بيان شده است و علت تأکيدهاي امام بزرگوار بر خواندن وصيت‌نامه‌هاي شهيدان نيز درک جاذبه فوق‌العاده اين آرمانها در ايجاد شوقِ فداکاري و از جان‌گذشتگي است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، «صبر و ايثار پدران و مادران شهيدان» را ريشه‌دار در آرمانها و عاملي مهم در شعله‌ور ماندن مقاومت و مبارزه در راه حق دانستند و افزودند: بايد از فرصت باقيمانده براي گفتگو با پدران و مادران شهيدان و دست يافتن به جزئياتي روشن در خصوص خاستگاه، محيط پرورش، موقعيت و طبقه اجتماعي و جزئيات خلق و خوي شهيدان استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين بر تقويت جنبه‌هاي محتوايي و تربيتي در کنگره‌ها و يادبودهاي شهيدان تأکيد کردند.

منبعkhamenei.ir

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg